דרמה בבית הכנסת הגדול: הזמר החילוני סירב לחבוש כיפה

    "למרות שאנחנו עושים הכל בכדי לקרב את תושבי העיר ת"א לבית הכנסת, הדבר החשוב לנו ביותר הוא צביון בית הכנסת. באנו להחזיר עטרה לבית הכנסת ולא חלילה לחללו"
    יעקב גרודקה 3 Comment on דרמה בבית הכנסת הגדול: הזמר החילוני סירב לחבוש כיפה

    לאחר שמודעות כבר נתלו בכל רחבי ת"א, החליטו בהנהלת בית הכנסת הגדול לבטל את הופעתו של הזמר מוקי, בעקבות התנגדותו לחבוש כיפה בהיכל בית הכנסת • הדרמה, הפשרה והסיפור המלא

    צילום: Roni Schutzer Flash90, קובי הר צבי
    "למרות שאנחנו עושים הכל בכדי לקרב את תושבי העיר ת"א לבית הכנסת, הדבר החשוב לנו ביותר הוא צביון בית הכנסת. באנו להחזיר עטרה לבית הכנסת ולא חלילה לחללו"
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל חג השבועות, התקיימה הערב (חמישי) הפקת ענק בבית הכנסת הגדול בתל אביב יחד עם מעמד הכנסת שני ספרי תורה שנתרמו להיכל בית הכנסת. באירוע הופיעו הזמר החילוני דני ניב המוכר בכינויו מוקי, יחד עם החזן דובל'ה הלר ומקהלת ילדים.

    מי שנשא את המסע המרכזי והרוחני באירוע – היה הרב הראשי לת"א יפו הרב ישראל מאיר לאו שחיזק את המשתתפים הרבים לאחדות ולתורה.

    אלא שמתברר כי יומיים לפני האירוע הענק – התחוללה דרמה לא קטנה סביב הופעתו של הזמר החילוני בהיכל בית הכנסת.

    הסערה החלה לאחר שנודע להנהלת בית הכנסת, הנשיא שלמה פיבקו ורב בית הכנסת הרב יצחק בר זאב, כי הזמר מוקי לא מתכוון לחבוש כיפה בעת הופעתו במקום, דבר שנוגד באופן חמור את הצביון הרוחני של בית הכנסת.

    גם לאחר בקשות חוזרות ונשנות, הזמר התעקש להופיע ללא כיפה והוא לא נאות לבקשת ההנהלה, לכבד את האירוע התורני ולחבוש כיסוי לראשו בעת הופעתו סמוך לארון הקודש.

    בשל התעקשותו, הוחלט לבטל את הופעתו של מוקי, זאת למרות העובדה שכבר נתלו מודעות בכל רחבי העיר תל אביב, ולמרות ההפסד הכספי הגדול, שהסתכם בסכום הקרוב ל-60,000 ₪.

    לבסוף, אמש, בהתערבות מפיק האירוע מיכאל כפלין, הגיעה הפשרה המיוחלת: הזמר יחבוש כובע לראשו. בנוסף החליטו בהנהלת בית הכנסת להוסיף את מקהלת הילדים הדתיים ולצמצם את זמן ההופעה של מוקי, וזאת בכדי להעניק ערך רוחני נוסף לאירוע.

    המודעה

    המודעה

    יודגש, כי ההחלטה מלכתחילה להביא לאירוע את הזמר החילוני הגיעה מכיוונו של תורם ספרי התורה, שביקש להביא לאירוע את תושבי תל אביב החילונים, בשביל לחזקם לפני חג מתן תורה, ובשביל להביאם בהמוניהם הוא ביקש שבאירוע יופיע זמר חילוני מוכר.

    יצוין, כי בשנתיים האחרונות מונתה הנהלה חדשה וצעירה לבית הכנסת הגדול. הנשיא החדש שלמה פיבקו ורב בית הכנסת הרב יצחק בר זאב שמו לעצמם מטרה לחבר לבית הכנסת את הקהל התל אביבי הצעיר, ולחדש את הפעילות במקום. בשל כך, הם מקיימים במקום אירועי תרבות רבים המשלבים דברי תורה וחיזוק, המיועדים ברובם לקהל החילוני המקומי.

    בשיחה עם נשיא בית הכנסת שלמה פיבקו הוא מאשר את הפרטים לאתר 'קול חי' ומוסיף כי "למרות שאנחנו עושים הכל בכדי לקרב את תושבי העיר ת"א לבית הכנסת, הדבר החשוב לנו ביותר הוא צביון בית הכנסת. באנו להחזיר עטרה לבית הכנסת ולא חלילה לחללו. ולכן התעקשנו שהאירוע הערב יהיה על טהרת ההלכה והצביון היהודי".

    "אני שמח שבסופו של דבר הצלחנו וגם הזמר מוקי הופיע כשכובע לראשו, ובזה גרמנו קידוש ה' גדול", הוסיף פיבקו לסיום.

    תגובת הזמר מוקי טרם התקבלה, לכשהיא תתקבל היא תפורסם במלואה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מוקי לבית כנסת ?
      ציטוט מדבריו…
      "…באותו ראיון, שנערך בתקופה שלפני ההתנתקות, יצא מוקי בחריפות נגד המתנחלים וקרא לאלימות נגדם. בנוסף, הביע ביקורת על ההתנהלות של המשטרה ובתי המשפט בעניינם. בין השאר אמר מוקי

      " כל הפרחחים האלה, צריך להיכנס בהם ולשבור להם את העצמות, להעמיס אותם במשאיות, לזרוק אותם באיזה פינה ולסתום להם את הפה"

      יש זמרים חילונים אחרים…